Voor jou, gratis, dit e-book. Vertel ons waar we het naar toe mogen sturen!  

Close

Speed Search!

Snel zoeken naar een passende training.

Verkopen voor vakspecialisten




“Ik weet alles van mijn vak. Soms lijkt het wel of dat tegen me werkt wanneer ik een klant wil overtuigen.”

“Soms verkoopt de vertegenwoordiger iets waarvan ik weet dat het technisch gewoon onmogelijk is. Wat doe ik in zo’n geval?”

“Ik weet als geen ander wat er speelt bij een klant. Ik kom er immers regelmatig. Bovendien ben ik vaak de eerste die te horen krijgt dat er iets niet klopt!”

De training Verkopen voor Vakspecialisten geeft technici en andere vakspecialisten, die ook commercieel hun bijdrage leveren, direct toepasbare handvatten om deze situaties op een klantgerichte manier het hoofd te bieden. We horen vaak dat deelnemers tijdens de training het gevoel hebben nu pas écht een onderdeel te vormen van het verkoopteam!

- Voor wie

Vakspecialisten als technici, softwareontwikkelaar, systeemspecialisten en consultants die veel contact hebben met klanten, zowel telefonisch als in een persoonlijk gesprek. U levert wel degelijk een bijdrage in de gerealiseerde omzet maar bent daar niet direct voor verantwoordelijk.

+ Wat houdt de training in

Onderwerpen die zeker aan de orde komen:

  • Verloop van een commercieel proces herkennen;
  • Uw rol als technisch specialist in dat proces neerzetten;
  • Gesprekstechnieken toepassen en manipulaties weerstaan;
  • Koopsignalen oppikken en effectief omgaan met klachten en koopbezwaren;
  • Slecht nieuws professioneel brengen (bijv. in geval van meerwerk);
  • Interne en externe klanten bondig informeren en overtuigen.

+ Wat leert u

Commerciële vaardigheden die nodig zijn om uw organisatie op een klantgerichte, professionele basis bij uw klanten te kunnen vertegenwoordigen.

+ Hoe gaan we te werk

Voorafgaand aan de training ontvangt u een vragenlijst. Deze lijst geeft de trainer inzicht in uw leerdoelen en de samenstelling van de groep. In de training vormen uw dagelijkse werkzaamheden bij de klant het uitgangspunt.

Elk onderwerp maken we inzichtelijk met praktijk- en videovoorbeelden. Vervolgens oefent u de vaardigheden in een praktijksimulatie. Van de oefeningen maken we video-opnamen die we met u analyseren. Hierdoor krijgt u een goed inzicht in uw gedrag en het effect daarvan op uw klant. Ook werken we met een professionele trainingsacteur, waardoor u ook met ‘moeilijke’ klanten effectief leert omgaan. Uiteraard is er voldoende ruimte om ervaringen en inzichten uit te wisselen. Aan het eind van de training ontvangt u een certificaat van deelname.

+ Duur van de training

Drie dagen. De eerste twee dagen zijn aaneengesloten, inclusief de tussenliggende avond. Na enkele weken volgt nog één dag.

Het hier beschreven programma dient als voorbeeld. Na inventarisatie van uw leerwensen maken wij een voorstel op maat. Trainingsbureau GOAL trainingen traint groepen van 5 - 500 personen. Voor individuele leervragen (1/2 personen) biedt trainingsbureau GOAL trainingen 'Coaching on the job' van 2-3 bijeenkomsten.

Modules van deze training zijn ook als korte workshop te organiseren. Combinaties van workshops laten zich uitstekend samenstellen in een interactief trainings-event! Grote groepen trainen?  Vraag naar een voorstel op maat over communicatie, samenwerken, klantgerichtheidleiderschap en verbinding.

Wij leveren maatwerk! Ook voor uw organisatie. Bel GOAL trainingen 010 - 71 444 55, stel 'live' uw vraag aan onze opleidingsadviseur of stuur ons een e-mail.